#ContactForm1{display: none !important;}

zondag 2 april 2017

Spirituele wetten naar succes

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik het met jullie hebben over de 7 spirituele wetten naar succes.

Dit is een hele boterham en bij elke wet ga ik ook uitleggen hoe we deze in praktijk kunnen toepassen, het is absoluut niet dat je deze morgen opeens allemaal gaat moeten toepassen. We beginnen best stap voor stap.
Je gaat merken dat er sommige puntjes zijn die je al in je dagelijkse leven toepast. Ik stel voor deze eerst meer aandacht te schenken en wanneer je weet dat deze goed zitten, dan kun je de voor jouw nieuwe praktijk stappen toepassen.

1. De wet van pure potentialiteit ( bewustzijn/energie)

- Ik zal in contact komen met dit veld van puur bewustzijn door elke dag tijd te nemen om stil te zijn, om te zijn en niets anders.
- Ook zal ik minstens 2x per dag de tijd nemen om te mediteren ( bijvoorbeeld 30 min in de ochtend en 30 min in de avond)
- Ik zal elke dag de tijd nemen om 1 te worden met de natuur. ( stil naar naar de zonsondergang kijken, naar de geluiden van de natuur luisteren, de geur van bloemen opsnuiven, een moestuintje bekijken en verzorgen,...)
- Ik zal niet oordelen. Ik zal mijn dag beginnen met het voornemen: "Vandaag zal ik over niets dat gebeurd, oordelen" en mezelf er een hele dag aan herinneren niet te oordelen.

2. De wet van het geven.
(bij deze wet letten we op dat we geven aan positieve energieën, en niet financieel geven)

- Vandaag zal ik iedereen waarmee ik in contact kom iets geven (een glimlach, een compliment,)
- Vandaag zal ik dankbaar alles in ontvangst nemen wat het leven me te bieden heeft. ( de geluiden van de natuur, de zon, de sneeuw, de regen,...)
- Ik zal openstaan voor de geschenken van anderen.
- Ik zal de rijkdom van mijn leven geven in : zorg, affectie, waardering en liefde.
- Elke keer ik iemand ontmoet zal ik hem of haar in stilte geluk, vreugde en plezier wensen.

3. De wet van oorzaak en gevolg ( karma )
- Vandaag kijk ik van een afstand naar de keuzes die ik maak.
- Elke keer ik een keuze maak zal ik me de 2 vragen stellen:
  - Wat zijn de consequenties van deze keuze?
  - Zal deze keuze mij en degenen die erdoor beïnvloed worden geluk brengen?
Luister hierin ook vooral naar je innerlijke stem. Zij zal je leiden.


4. De wet van de minste weerstand

- Vandaag zal ik de mensen, situaties, omstandigheden en gebeurtenissen accepteren zoals ze zijn en me niet verzetten tegen het universum en het heden. Ik accepteer dingen zoals ze nu zijn en niet zoals ik zou willen dat ze waren.
- Als ik de dingen heb geaccepteerd zoals ze zijn, zal ik verantwoordelijkheid nemen voor deze situatie. Dit wil niet zeggen dat je iemand verantwoordelijk moet stellen voor de situatie, ook jezelf niet. Door alert te zijn schept deze situatie ook iets positief.
- Ik zal afstand nemen om mijn standpunt te verdedigen. Ik zal openstaan voor de standpunten van anderen.

5. De wet van de intentie en wens- Ik zal een lijst maken van al mijn wensen en deze bij me draken. ik bekijk deze lijst voor een moment van stilte of meditatie, bij het beginnen en eindigen van de dag.
- Ik zal deze lijst met wensen loslaten en erop vertrouwen dat als de zaken niet goed voor me lijken te gaan, daar een reden voor is, en het universum veel wijzer is dan ik had bedacht.
-Ik zal het heden accepteren zoals het is, en de toekomst met behulp van mijn diepste intenties verwezenlijken.

6. De wet van het afstand nemen- Vandaag zal ik mezelf en de mensen rondom mij de vrijheid geven te zijn zoals ze zijn. ik zal problemen niet op een geforceerde manier opleggen omdat ik hierbij nieuwe problemen schep. Ik neem afstand van het resultaat.
- Vandaag zal ik onzekerheid beschouwen als onderdeel van mijn ervaringen. Het bekende is niets anders dan de gevangenis van onze conditioneringen.
_ Vandaag accepteer ik mijn onzekerheden omdat oplossingen spontaan zullen volgen uit het probleem, de chaos, de verwarring, de wanorde.
- Ik zal in het veld van alle mogelijkheden stappen en me verheugen op een groot aantal keuzes.

7. De wet van Dharma ( het doel van het leven )
- Vandaag zal ik mijn ziel liefderijk voeden. Ik besteed aandacht aan de ziel in mij die zowel mijn lichaam en geest leven geeft. Ik ben me bewust van de diepste stilte in mijn hart.
- Ik zal een lijst maken van mijn unieke talenten. Ik schrijf alle dingen op die ik graag doe terwijl ik mijn talenten gebruik.
- Ik zal mezelf elke dag vragen 'Hoe kan ik van dienst zijn?' en 'Hoe kan ik helpen?'. De antwoorden op deze vragen zullen me in staat stellen mijn medemensen met liefde te helpen en van dienst te zijn.



Een samenvatting van de 7 lessen.

1. De wet van de pure potentialiteit.
Deze kan je ondergaan door stilte, meditatie, eenwording met de natuur en geen oordeel te vellen.
Ze wordt geactiveerd door:

2. De wet van het geven:
Leren wat u zelf graag wil. Als je naar liefde, genegenheid, waardering verlangt , leer dan van deze zelf te geven
Door het toepassen van deze wet activeert u

3. De wet van het karma:
Zorg voor een goed karma, deze maakt alles in het leven makkelijk. Je merkt dat je niet veel moeite hoeft doen voor het verwezenlijken van uw wensen.
Deze wet leid u automatisch naar de volgende wet.

4. De wet van de minste weerstand:
Als alle gemakkelijk en zonder moeite gaat, en uw wensen steeds in vervulling gaan, begint u vanzelf de volgende wet te begrijpen.

5. De wet van intentie en wens:
Het moeiteloos vervullen van wensen maakt het gemakkelijk voor u om de volgende wet in praktijk te brengen.

6. De wet van afstand nemen.
Als je alle bovenstaande wetten begint te begrijpen, ga je je concentreren op het ware doel ik je leven; dat brengt je bij

7. De wet van het Dharma
Door je unieke talenten tot uiting te brengen en behoeften van uw medemensen te vervullen begin je te creëren wat je wil, wanner je wilt. Je wordt vrolijk en je leven wordt een uiting van grenzeloze liefde.

Je kan deze lijst altijd afprinten en op je nachttafeltje leggen zodat je hem ziet liggen wanneer je opstaat en gaat slapen, dan kan je de lijst ook altijd eens doornemen op deze momenten.
Je kan de blog ook volgen om hem zo snel terug te vinden.


Licht en liefde,
Kimberly



2 opmerkingen: