#ContactForm1{display: none !important;}

zondag 19 maart 2017

De yin en yang in ons allen

Hallo allemaal,


Eerst en vooral wil ik jullie bedanken voor de massale views en leuke reacties.

Bijna iedereen kent het wel, het yin en yang teken, de witte en de zwarte kant die perfect in evenwicht zijn maar toch van elkaar verschillen.
Elk van ons heeft een yin en yang in zich, zijn witte en zwarte kant.

 Als ik aan deze spirituele reis begon liet ik vooral alleen mijn witte kant zien aan anderen , ik had een groot huis, ik had aan super goed leven,.... Al mijn goede kanten zette ik nog eens even in de verf om zo mijn zwarte kant te verdoezelen.
Ik was dit ondertussen zo gewend van te doen dat dit mezelf al niet meer opviel. Dit was ook een van de redenen waarom ik steeds terug in een depressie kwam, ik wou mijn eigen zwarte kanten niet meer accepteren van mezelf.
Dit heeft voor mij heel veel betekend, hoe meer je yin en yang in evenwicht zijn, hoe meer je vrede gaat nemen met jezelf en jezelf accepteren.

Zelfacceptatie is het begin van alles.
Velen zeggen vaak niemand is perfect, wel ik vind dat iedereen perfect is. Groot, klein, dik, dun,.... iedereen is perfect op zijn/haar eigen manier.
Hier probeer ik mezelf ook altijd op te focussen. Vroeger zou ik uren voor de spiegel gestaan hebben om mijn make-up goed te krijgen om brood te gaan halen, nu sta ik op en vind ik dat ik er perfect uit zie. Ook mijn eigenwaarde was enorm laag.Om dit voor elkaar te krijgen heb ik wel super hard moeten werken omdat ik gewoon een enorm laag zelfbeeld had.
Er is 1 oefening die me hier bij geholpen heeft, deze doe ik ook wel eens met personen die het moeilijk hebben met zichzelf te accepteren.
Je gaat voor de grootste spiegel staan ,
Kijkt jezelf aan van boven tot onder, en focust je op elk detail dat je ziet,
Heb je echt elk detail bekeken? Dan zeg je luidop (heel belangrijk dat dit luidop is alsof je voor een groep spreekt) "Ik (je eigen naam) ben het waard om hier te zijn." Deze zin herhaal je 5x. De oefening zelf doe je best 1x per dag en zolang je voelt dat het nodig is.
Het is natuurlijk wel super belangrijk dat je het zelf ook geloofd.
De eerste keer is enorm confronterend maar als je dit blijft doen heeft dit een enorm groot effect in bijna alle's wat je doet, of net niet doet. 😉

Wanneer je jezelf accepteert gaan er heel nieuwe deuren open gaan en ga je alles ook van een ander perspectief beginnen zien.


Tot ziens,
Liefde en licht,
Kimberly

4 opmerkingen:

  1. Accepteren is een begin van alles. Ik ben 3 jaar ziek geweest met een onbekende diagnose door te accepteren is het nu verdwenen. Goed aarden is ook goed voor yin yang evenwicht. Door mediteren met blote of met sokken buiten staan/zitten. denk aan tai chi, qigong, yoga,...
    Liefde en Licht ...Tania

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor deze mooie, inspirerende reactie.
      Liefde & licht,
      Kimberly

      Verwijderen